V tomto týdnu proběhlo v kanceláři veřejného ochránce práv v Brně diskuzní setkání k tématu ohrožených dětí. Pozorně jsem poslouchala a můj příspěvek do diskuse je o tom, že není možné přijímat děti ze Sýrie a odjinud, pokud to děti sami nechtějí nebo nejsou právně volné. V České republice a v ostatních státech EU je nedostatek pěstounů a adoptivních rodičů, kteří by dokázali zvládnout traumata dětí z jiných států světa a byly by ochotni a schopni se o tyto děti dlouhodobě postarat. Nabídka krátkodobého řešení, jak navrhují někteří politici, typu táborů je mimo realitu. Myslím si, že pomoc státu, krajů a obcí má jít tam, kde děti v ohrožení aktuálně žijí.
Téma ohrožených dětí je živé i u nás, v Třebíči.
V centru města žijí v soukromých ubytovnách děti, které nemají na výběr. Sdílí nuzné hygienické zázemí a jejich sociální svět je na hraně. Navíc v okolí těchto ubytoven se děti pohybují tak, že ohrožují sebe i okolí. Rodiny těchto dětí jsou dlouhodobě zadlužené a nemají tak nárok na bydlení v městských ubytovnách a sociálních bytech. Chceme-li být jako občané města Třebíče solidární, řešme problémy ohrožených rodin tady u nás ve městě a nabídněme sociální bydlení s dohledem a odbornou pomocí.
Lákavá a pestrá nabídka pohybových aktivit pro všechny věkové skupiny obyvatel, včetně podpory investic do sportu a revitalizace sportovišť.
&
Udržení města Třebíče jako bezpečného a klidného místa pro rodinný život s důrazem na zlepšení jeho čistoty a údržby.
Práce s rozmyslem na finančním zdraví města Třebíče a s odpovědností za řádné hospodaření.
&
Odvaha k otevírání systémových řešení v prioritních otázkách chodu města, kterými jsou například dopravní obslužnost a parkování.
„Slušná, korektní, vstřícná a otevřená politika bez protekcionismu, elitářství a falešného politikaření.“
Třebíčská doprava je tristní. Je to jedno z nejpalčivějších témat v našem krásném městě. Dopravní špičky denně blokují hlavní trasy městem. Nejsem dopravák, ale cítím, že klíčovou příčinou je zřejmě individuální automobilová doprava nás Třebíčáků. Tranzitem to není. Děcka do školy vezeme autem, do práce jedeme autem, do obchodu autem, na úřad autem, na návštěvu autem, do hospody autem. Pro pár kilometrů a často i pro pár stovek metrů jedeme autem. A často, nebo spíše zpravidla, sami.